Wednesday, September 22, 2010

Facebook

Hurmm...Salams...
Ingat semalam leh post something..tapi tk sempat..sambil siapkan kerja dgan keadaan PC yg agak slow nih..aku upload sekali gambar Raya 2010..alhamdullilah..raya kali nie aku masih dapat sambut dengan ke-2 ibubapa..anak..suami n the 4 beradeks...

sakit hati nyer tue bile dah select all picta tetibe pc hangggg..select lagi.. dan lagi..seronoxx tgok picta Raya..walau pun keluarga ini tak besar tapi kami happy...entah lah..x berani nak cakap panjang ttg " Keluarga Besar " nie..takut akan mengeruhkan lagi keadaan...macam notes yang aku masyuukkk kan kat FB aku tue lah...aku terbaca 1 blog nih..and dari ctue aku mmg nak copy and put on my FB buat tatapan sedara mara sebenarnya...kenapa lah terjadinya pergaduhan di dalam family ni lagi?? ....notes FB ku.....

Tetiba aku terpanggil tuk bukak blog fav aku..aku suke baca blog nie....rase tenang n amannn....segala sifat amarah jadi hilang malah tibul rasa insaf dalam diri nie...its maybe related to the people arround me...terlalu sibuk mengejar harte bende sampai terlupa kan umur ...terlupa yg memasing dah bercucu..sampia bile nak macam nih? ingatkan ianya hanya berlaku sewaktu time korang main kejar2 dulu...time masing 2 masih melalak bile kene buli ..maseh mintak makk nak susu...aku tahu aku takda hak nak tegur...tapi inilah....aku copy demi untuk tatapan rakan2 fb n sesapa yg terasa nak baca notes yg x seberapa nih...mana tahu selepas baca terbuka hati memasing kannn...bacalah...from blog ummu solehah..diantara my fav blog...pandangan ustaz Zaharudin Abd Rahman...

mengapa terlalu jelas 'Keretakan' itu..??mengapa kita tidak bersatu...??Sehingga satu tahap timbulnya isu2 yg tidak sepatutnya..seandainya itu Fitnah..mengapa kita saling Fitnah memfitnah..??mengapa kita saling buruk-memburukkan..??

Paling menyedihkan apabila 'Nakhoda-nakhoda' empayaR saLing bertiKam LidaH..BerLawaN biCara..Melebur Ukhuwah.. Mencantas Tali PersaudaraaN atas Ikatan Iman ..SaLinG membenCi.. meLenyapkan MaHaBBaH..
WAHai UmaT IslaM!!

DengarLah jeritan insan KerdiL ini..Mari bersatu Kerana-Nya..Mari BerGandinG Bahu Demi Agama IsLam TerCinta..TanyaLah Jiwa-Jiwa kita..apa yang kita Inginkan..Sesungguhnya hidup dan Mati segaLanya hanya Untuk ALLaH..Tiada Lain Yang kita Inginkan Selain daripada redha-Nya..

jangan berkata.. Aku Benar! Kau SaLah ! Tapi kita saLing memperbetuLkan..Kita laH Ummah Yang salinG melengKapi..Tika ada Saudara yang tersesat JalaN..Kita menJadi Penunjuk JaLan..BuKan membiArkan Saudara kita Hanyut..Amar Makruf Nahi MungKar..!!

JaNGan SaLiNg berteLaGah!!BerMusyawaRahLah kerana itu SuNNaH..JaNgan berbisik-bisik sesama Kamu..JangaN mengumpat dan memperkatakan keburukan sesama Islam..JanGan SaLing MemFitNah..JanGan EgO..ALLaH Yang maHa BerKuasa..DiaLah Raja diatas segaLa raja2 di Dunia..ALLah Maha BiJaksana..DiaLah PaLing BiJaksana diatas segala kebijaksanaan yang makhluk ada..kita hamba yang seLalu dalam KekhilaFan..Mengapa enGGan diPerbetulkan...??

BersatuLah kita..^_^Bersatu IslaM dalam 1 MalaYsia...ALLaHuaKhBar!!!<span> </span>

JaNgaNLaH kita berpecaH BeLah.. BersatULah..

JiKa tidak....akan berlaku lah kerosakan.. HasiL keEgoan

WAHai UmaT IslaM!!DengarLah jeritan insan KerdiL ini..Mari bersatu Kerana-Nya..Mari BerGandinG Bahu Demi Agama IsLam TerCinta..TanyaLah Jiwa-Jiwa kita..apa yang kita Inginkan..Sesungguhnya hidup dan Mati segaLanya hanya Untuk ALLaH..Tiada Lain Yang kita Inginkan Selain daripada redha-Nya..jangan berkata.. Aku Benar! Kau SaLah!Tapi kita saLing memperbetuLkan..Kita laH Ummah Yang salinG melengKapi..Tika ada Saudara yang tersesat JalaN..Kita menJadi Penunjuk JaLan..BuKan membiArkan Saudara kita Hanyut..Amar Makruf Nahi MungKar..!!JaNGan SaLiNg berteLaGah!!BerMusyawaRahLah kerana itu SuNNaH..JaNgan berbisik-bisik sesama Kamu..JangaN mengumpat dan memperkatakan keburukan sesama Islam..JanGan SaLing MemFitNah..JanGan EgO..ALLaH Yang maHa BerKuasa..DiaLah Raja diatas segaLa raja2 di Dunia..ALLah Maha BiJaksana..DiaLah PaLing BiJaksana diatas segala kebijaksanaan yang makhluk ada..kita hamba yang seLalu dalam KekhilaFan..Mengapa enGGan diPerbetulkan...??BersatuLah kita..^_^Bersatu IslaM dalam 1 MalaYsia...ALLaHuaKhBar!!!
· · Share





    • Nur Solihah kalau xboleh tegur..baik diam dari berbicara..
      Monday at 19:13 ·


    • Ayu Fatihah Mohd Mokhtar Nat, lagi satu Kak Ayu suka baca artikel motivasi kat iluvislam.com. Best sangat.
    Itu lah Alkisah nya...apa yang aku harapkan & selalu berdoa supa Allah S.W.T membuka pintu hati memasing untuk bersatu sebelum terlambat...aku mgharapkan agar keluarga ini bersatu menguatkan lagi tali persaudaraan ini...ambil peluang yg ada untuk bermaafan...andai bukan Raya tahun ni..raya thun depan...InsyaAllah..panjangkan umur semuanya agar kita dapat bertemu di bulan Ramadhan n Syawal tahun depan....

No comments:

Post a Comment